HRVATSKA SOCIOLOGIJA – IZAZOVI BOLONJSKOG PROCESA
Početkom primjene Bolonjskog procesa od akademske godine 2005/06., hrvatsko visokoškolsko obrazovanje započelo je sa dalekosežnim procesom promjena i harmonizacije s europskim prostorom visokog obrazovanja, odnosno europskim znanstveno-istraživačkim prostorom. Prve analize primjene Bolonjskog procesa najviše su usmjerene na poteškoće odvijanja nastave, veličine studijskih grupa, potreban broj nastavnika i sl. Premda je riječ o kratkom vremenskom razdoblju koje onemogućuje sustavniju analizu, želja nam je da se o tim prvim iskustvima progovori iz perspektive položaja sociologije na hrvatskim visokoškolskim učilištima i sveučilištima, posebice stoga što razvoj sociologije u bitnome ovisi o njenom položaju unutar visokoškolske nastave, kao i mogućnostima znanstvenih istraživanja te suradnji s drugim disciplinama. Također je vrlo važno stanje i perspektive hrvatske sociologije te Bolonjskog procesa tematizirati u okviru iskustva drugih europskih zemalja.